Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Handling a lá dirtypoison

3 posters

Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Handling a lá dirtypoison

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 3:21 pm

Bakrundsstoryn: För längesen formades världen av gudarna. Varje gud representerade ett element; eld, vatten, jord(sand, sten), vind, is, natur(skog, växter osv) och mörker och ljus. Alla var eniga om hur världen skulle formas förutom mörker guden han blev därför utesluten av de andra och vandrade på jorden tills han dog.

Efter ett tag så var jorden formad efter gudarnas vilja och gudarna var döende. För att se till att de fortfarande skulle ha makt kvar på jorden så överförde dem deras krafter till varsin utvald människa på jorden. Dessa människor skulle ha kraften av gudarnas element för att visa att det var gudarna som en gång i tiden var det mäktigaste i universum. Kraften hos dessa utvalda männsikor skickades vidare till slumpvis person i familjen efter personen dog. Vad som hände med personen som fick mörker gudens kraft var okänt och bortglömt.

Main story:
Landet som det utespelar sig i är styrt av kungen och för att snabba upp med att modernisera landet så har han bestämt att utplåna varje by med mindre än 500 invånare i. Efter att precis utplånat den sista byn blir kungen mördad helt plötsligt av en man i kappa. Mannen försöker fly medans han blir jagad av flera vakter som gör allt för att döda honom. Efter att han får en pil i sin rygg så spänner han handen och en symbol börjar komma fram på hans nacke. Flera pilar flyger in i hans kropp men han ignorerar det helt och hållet. Han flyr från kungens slott och hittar ett gömställe. Symbolen tonas bort och han kollapsar då smärtan av alla pilar kommer på en och samma gång. Han väcks av en kille med röda ögon som kallar sig själv Zauros, han har en symbol på handen som är lik hans egna fast med en flamma i mitten. Man får reda på att han Durias och har elementet ljus och att Zauros har elementet Eld. Zauros berättar att kungens död var bara positivt för en man, en man som kontrollerat landet i flera år utan att någon vetat om det, han har haft mest makt och varit över kungen hela tiden. Nu när kungen är borta så ska han samla på sig alla med element krafterna och ta över landet helt. Man får reda senare i spelet att han, Belial, har elementet mörker och att han är guden som bara gjorde sig till mänsklig form istället för att föra vidare sin kraft. Durias, med elementet ljus är den enda som kan stoppa honom och påvägen ska han försöka få med så många andra med element krafter innan Belial rekryterar dem.


Inte så värst bra, kom bara på något. Har lite mer fortsättande tankar på den storyn och om ni tycker denna var intressant så fortsätter jag gärna lite mer djupt.

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 3:55 pm

Jag tycker att din bakrundsstoryn är helt ok (gillar det klassiska med elementen och gudarna) men tycker att huvud handlingen känns lite ogenom tänkt en man med en kappa som får en symbol i nacken njae om han har en kappa så tycker ja att symbolen ska vara på kappan istället för nacken så ja tycker att vi andvänder en annan main om vi bestämmer oss för att andvända bakrundsstoryn, men det e bara min åsikt och det e juh en tid kvar innan projektek drar igång


Senast ändrad av manfred den mån jul 21, 2008 3:59 pm, ändrad totalt 1 gång
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 3:56 pm

Jo jag vet, men saken är att de med element krafterna får en symbol på kroppen. Men såna där små saker går ju att ta bort och fixa Smile

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 3:59 pm

jaha aja om de ska få symbolen på kroppen så fast skulle ändå vilja se den på nått annat ställe en nacken om han inte e flintis då skulle det vara snyggt Laughing
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 4:03 pm

japp, går att fixa Smile

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 4:10 pm

bra men vem e det som bestämmer utspelnings platsen då?? vi måste juh få reda på det så snabbt som möjligt ifall vi ska dra igång eller ska det bli röstning lr?? iså fall röstar ja sten hårt på tobbas ide där allt är levande och som du sa det funkar juh fint till din story å då får vi nått att jobba vidare på Very Happy
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  Erratic-attic mån jul 21, 2008 4:54 pm

Jag vill inte låta negativ men jag tycker att den här storyn, hur mysig den än är, är lite av en kliché, och skulle hellre se att vi gör något mer nyskapande Smile Ursäktar mig ifall trådskaparen tar illa upp.
Erratic-attic
Erratic-attic
Möglig vaniljpudding

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 8:52 pm

Nejdå, tar inte åt mig Smile Bara positivt med kritik. Men hur menar du kliché aktigt?

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  Erratic-attic mån jul 21, 2008 8:56 pm

Ärligt talat, rätt många aspekter; gudar som skapat världen, olika 'element', utvalda personer med speciella krafter, en ond konung.. e.t.c.. Det är koncept som redan figurerat i en del tidigare spel Smile
Erratic-attic
Erratic-attic
Möglig vaniljpudding

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 9:00 pm

ok, men då vet jag Smile
Ville bara bidra med något eftersom jag inte sett någon tidigare som gjort det.

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Handling a lá dirtypoison Empty Sv: Handling a lá dirtypoison

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet