Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Storyförslag - "Intro"

5 posters

Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Storyförslag - "Intro"

Inlägg  QauNuckShin mån jul 21, 2008 9:49 pm

Typ intro, för att ge er känsla av hur det kan vara:

Centuries ago, the gods created this world. The gods gave us life, and they granted us the power of magic to defend ourselves from the shadow creatures. We grew strong, and in time, the shadow creatures were banished. It was a time of joy.

As peace and prosperity spread across our world, we made progress in other areas. Science gave us machines to make our lives easier.

After a while, the wisdom of the mages, and the mages themselves, fell into oblivion. After all, they were no longer needed.

Now, the shadow creatures are back. With the help of our machines, we've been able to hold them off. But we're losing the war. We need to rediscover magic to turn it back in our favor.

important plot point:
De nya shadow creatures är gudarna.
Alternativ 1. De har börjat känna sig hotade av människornas utveckling (maskiner) och tänker förstöra världen.
Alternativ 2: Världen går i en cykel, där gudarna förstör och bygger upp den igen var 1000:e år. Och människorna måste alltså försöka stoppa detta.

Jag har sett att vissa skulle vilja ha en del steampunk i storyn. Håller med, steampunk är coolt. Man skulle helt klart kunna få in det här, antar jag. Razz


Så.. synpunkter?
QauNuckShin
QauNuckShin
Kodapa

Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 37
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  Erratic-attic mån jul 21, 2008 9:57 pm

Hmm, introt lät tyvärr väldigt klichéaktigt, påminner mycket om storyn i FFVI, med försvunnen magi och maskiner..

Men det där alternativet att jorden byggs upp av gudarna men sedan förstörs låter intressant. Det skulle jag kunna tänka mig.
Erratic-attic
Erratic-attic
Möglig vaniljpudding

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  QauNuckShin mån jul 21, 2008 9:59 pm

Har inte spelat FFVI. Faktiskt inte något RPG till SNES alls, faktiskt.
QauNuckShin
QauNuckShin
Kodapa

Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 37
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  gouki mån jul 21, 2008 10:43 pm

Min första tanke går till att det verkar steam men inte punk Razz Jag vet inte mycket om genren iom att jag nyss lärde mig om den på wikipedia men en idé är ju att maskinerna förstör världen (tänk global uppvärming ^^) och dessutom bidrar växande arbetslöshet (p.g.a. att maskiner gör mer och mer jobb) till en dyster stämning för alla utom eliten som torkar sig i röven med guldtackor (aj).

Därför väljer gudarna att "rädda" världen genom att förstöra och bygga upp den igen som i alternativ 2.

Det kanske leder till lite för mycket ärkefiender men det skulle kunna se ut ungefär som så att
1. Hjälten och hans pack börjar rensa skuggmonster utanför sin hemstad och rör sig mot ett fjärran mål (berg?) där skuggmonstren sägs komma från. Dom kommer dit och moppar golvet med en ängel som sedan avslöjar gudarnas plan på klassiskt bondskurk manér och sedan a) skickar iväg dom eller b) startar ett vulkanutbrott (oj nu är det en vulkan) eller försöker riva grottan där slagsmålet utspelar sig.

2. Hjälten och hans pack flyr fältet och återvänder till sin hemstad för att förklara för Rufus Shinra, oj förlåt, den namnlöse överchefen* för maskinerna vad dom gör med för fel men kungchefen* vägrar gå med på det och låter låsa in hjältepacket efter att de hotat med myteri. Därefter startar ett nytt skede i spelet då man a) rör sig mot överkungchefen* eller b) stänger ner de största fabrikerna en efter en och möter superbossprinsen* på den sista.

3. Helst skulle man här ha en idé om varför hjälten måste fortsätta ut ur staden igen mot ett annat ställe där skuggmonster verkar strömma ut. Kanske för att Sephiroth, oj förlåt, en namnlös mäktig krigare är på väg mot samma plats utrustad med det senaste inom förstörelseteknik för att döda den gud som står bakom attackerna och vår hjälte måste rädda Gud och det slutar med att guden är tacksam för att hjälten sparkat skurken i skrevet och på något sätt styr upp hela världen utan våld. Ett problem med det kan ju vara att det är svårt att tänka sig en människa som dödar en gud.

Sådär får det räcka. Nu har jag hijackat din idé tillräckligt och jag vet inte själv om jag gillar början än det är därför jag inte orkade skriva något slut =)

PS. Hej! Första gången jag skriver på forumet här men jag har läst allt och hoppas att ni inte har något emot att jag lägger mig i DS.
PS2. Kul om ängeln blir dödlig på grund av sitt misslyckande och blir en spelbar karaktär när dom vänder och marscherar mot hemstaden DoubleScreen2.

Fotnot: Alla titlar med en * efter syftar på samma person.
gouki
gouki
Moppepojke

Antal inlägg : 29
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 11:03 pm

gubbar vi får vänta med intro och så eftersom vi fortfarande inte vet var det ska utspela sig kanske blir western med maskiner kanske blir en värld där allt är levenda men det kanske blir en omröstning på onsdag/torsdag
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  tobbA mån jul 21, 2008 11:41 pm

Mm.. Först väljer vi setting. Sedan kan vi börja fila på vad historien skall gå ut på och sedan skriva intron och grejer
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  QauNuckShin mån jul 21, 2008 11:46 pm

manfred skrev:gubbar vi får vänta med intro och så eftersom vi fortfarande inte vet var det ska utspela sig kanske blir western med maskiner kanske blir en värld där allt är levenda men det kanske blir en omröstning på onsdag/torsdag

Det här var väl egentligen tänkt som förslag på övergripande story/setting i form av ett intro, för att göra det lite mer levande... Razz
QauNuckShin
QauNuckShin
Kodapa

Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 37
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Storyförslag - "Intro" Empty Sv: Storyförslag - "Intro"

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet