Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spelets Raser

3 posters

Gå ner

Spelets Raser Empty Spelets Raser

Inlägg  tobbA lör aug 09, 2008 3:11 pm

Och raserna...

Vaner - Ett uråldrigt folk som i världens tidiga historia kämpade mot Drakerna och förvisade dem tillsammans med sin gud till ett fängelse. Det finns få vaner kvar och de som finns kvar har mycket lite intresse för vad som händer runtom i världen. De besitter dock stor vishet och styrka. De har även mycket kunskap om världen och gudarna.

Människor - Den nu regerande rasen i världen. Människorna bygger stora städer och strävar efter att bli bättre på alla sätt. Människorna har haft stora krig sinsemellan men nu har en fred mellan de stora kungadömena slutits.

Treker - Ett trädfolk som till störst del finns i Farahskogen. De är inte särskilt intresserade av människorna eller världen utanför sin skog, men de vaktar sina träd med sina liv. Trekerna använder främst pilbågar, som skänkts till dem av träden, i strid.

Troner - Ett släkte av långsamma men kraftfulla och intelligenta varelser som lever i bergen. De hugger efter mineraler i berget med hjälp av magiska formler och apparater. De är även skickliga smeder och är väl i övrigt som dvärgar är mest... Razz

Gudar - Skapade jorden och alla dess varelser. Efter en dispyt sinsemellan skapades en konflikt mellan gudarna. De onda gudarna ville ha mer förstörelse och mer makt, medan de goda gudarna villa att världen skulle vara en vacker och växande plats. När det visade sig att den onda guden Mayaela endast ville förgöra jorden, och att han i hemlighet hade avlat fram ett ohyggligt draksläkte som skulle hjälpa honom att göra jobbet, så fängslade gudarna honom i månen för hans brott och för att förhindra att han avslutade sitt jobb.

Gudarna lever i samröre, onda som goda, i sin boning. Vissa av de är korrumperade och stödjer onda dåd av olika slag, men inför de högsta gudarna låtsas de vara blida och följa deras lagar...
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  manfred sön aug 10, 2008 5:37 pm

ojojoj ni har kommit en bit medans ja har varit borta men kan de inte få heta dvärgar istället?
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  tobbA sön aug 10, 2008 7:11 pm

Vi och vi... Är väl egentligen jag som suttit och knåpat ihop detta Razz

Joo. Fast jag vill helst ha lite mer orginella varelser. De är ju egentligen inte dvärgar... utan det är bara det att de bor i dvärg och hugger mineraler och smider precis som dvärgar. Annars är de inte så lika...
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  manfred sön aug 10, 2008 11:18 pm

"Är väl egentligen jag som suttit och knåpat ihop detta"

jaja du behöver väl inte bli mallig över det Wink hehe aja om du inte vill kalla dåe för dvärgar så gör DU väl inte det då Razz
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  dark_volvagia mån aug 11, 2008 12:55 am

Snarare att vi inte kommer designa dem som dvärgar. Åtminstone inte om jag lyckas få designa den biten. Tänk gorons. Dvärgar. fast inte dvärgar. Att sätta dvärg som en egen ras är diskriminerande dessutom. Sådant skit skall vi inte ha. Razz

Skall sätta igång med konceptskissandet nu, jag har lirat MGS4 som en tok sedan jag la händerna på det. GRYM spelserie. Men nu är det slut Sad
Har man någon gång spelat metal gear måste man spela MGS4, har man inte spelat något metal gear MÅSTE man spela serien. Razz

Bra initativ TobbA! Egentligen borde man sätta ihop handlingsforumet med konceptskiss forumet och musikforumet. Så att handlingen kan ge "uppgifter" till de som skall skissa. Använda sådana här sammanfattningstrådar som en "uppdragsgivare", sedan får man reservera en plats åt sig, arbeta på grafiken eller musiken till platsen/karaktären. Typ. Skall fixa det imorgon eller liknande, nu måste jag sova och gråta lite till. Very Happy
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  tobbA mån aug 11, 2008 11:45 am

manfred skrev:"Är väl egentligen jag som suttit och knåpat ihop detta"

jaja du behöver väl inte bli mallig över det Wink hehe aja om du inte vill kalla dåe för dvärgar så gör DU väl inte det då Razz

Äh. Bara poängterade typ ;P

Dessutom känns det lite som att det bara är i detta forumet det händer något med spelet nu mera... Men de andra kanske bara är upptagna med annat just nu

Volvagia: Låter bra med skissandet Smile

Man kanske inte behöver sätta ihop forumen... Men det vore ju bra om musiker och folk som ritar koncept tog en titt in hit för att se vad det finns att göra

MGS äger... Har dock bara spelat twin snakes
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  dark_volvagia mån aug 11, 2008 2:57 pm

Klart MGS äger. Twin Snakes är helt okej, MGS3 är nog bäst och MGS4 det ultimata slutet. :-p
Nog om det.

Ja, jag har också märkt en liten inaktivitet (man jag är fel person att säga något, har inte kommit igång själv). Jag tror att man måste sätta fart på projektet lite innan folk blir riktigt intresserade. Det har ju funnits ett tidigare RPG-projekt som ju inte gick så bra alls. Så jag tror inaktiviteten beror på att folk är skeptiska helt enkelt. Skall det bli något får helt enkelt så många som kan se till att offra lite. Det positiva är väll att alla som hjälper till lär sig något och kanske kan få nytta av erfarenheten samtidigt som de bygger på sina egen portfolio. Smile
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Spelets Raser Empty Sv: Spelets Raser

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet