Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

*Brainstorming

3 posters

Gå ner

*Brainstorming Empty *Brainstorming

Inlägg  dark_volvagia mån jul 28, 2008 11:20 pm

Vi har just avslutat omröstningen om spelets utspelningsplats. Så nu är det dags att fylla utspelningsplatsen!

Har du någon idé (lite halv-abstrakt kanske?) som du tror skulle passa in eller något speltekniskt förslag så kanske du kan dela med dig här!
Glöm inte att spelet utspelar sig i en mycket organisk fantasivärld med undersköna miljöer och starka färger.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  tobbA tis aug 12, 2008 9:46 pm

Hightech-vapen som drivs av magi? Smile

En hel stad där alla är zombies på grund av något virus som läckt ut.... (Ok. Lite RE men vafan Razz)

Uhm. Monster med tre armar.

Underjordiska gångar som går under hela kontinenten som byggdes av någon utdöd civilisation

Förmågan att påverka vädret på de högsta nivåerna (hade faktiskt varit rätt coolt, right? Surprised ) vilket både förändrar vädret i sig och ger bonusar i strider beroende på vilket typ av väder det är. Regn förstärker gräs och vattenattacker till exempel. Snöstom förstärker is. Torka eld och så vidare...

En karaktär som är gjord av eld

Ok... lite lösryckta idéer bara Smile
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  dark_volvagia tis aug 12, 2008 10:35 pm

Älskar årstider i spel. ÄLSKAR. Fattar inte varför inte fler spelutvecklare gör något sådant.

Varför inte låta spelet ha dag och nattsystem?

Eller varför inte låta spelet påverkas av datum och tid?

Något sådant som tidens förändring brukar få världen att kännas mycket mer levande och då blir plötsligt saker och ting mer proffsiga.

Coolast om man kunde hitta någon sida som erbjuder gratis väderleksrapport över åtminstone sverige. Då skulle man kunna koppla upp sig och få information om vädret just precis när man spelar spelet.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  dark_volvagia tis aug 12, 2008 10:43 pm

hm typ härifrån:
http://www.vaderlek.se/
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  gouki ons aug 13, 2008 12:06 am

Hur har vi tänkt föra storyn framåt btw? Ska allt vara konversationer in game eller blire cutscenes osv? Vore coolt om vi använde serietidningsstil för att snabba på storyn på vissa ställen Razz Om vi har någon som kan rita snygga actionrutor. Så får man se karaktärerna som dom egentligen ser ut istället för sprites eller vad vi nu väljer att använda in game.
gouki
gouki
Moppepojke

Antal inlägg : 29
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  gouki lör aug 16, 2008 10:25 pm

På tal om saker vi vill se i spelet... Razz Jag vet inte om jag vågar säga det iom att jag tänkte hjälpa till med programmeringen men... Coop förstås! Borde finnas i varje spel.
gouki
gouki
Moppepojke

Antal inlägg : 29
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 36

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  dark_volvagia sön aug 17, 2008 1:33 am

gouki skrev:På tal om saker vi vill se i spelet... Razz Jag vet inte om jag vågar säga det iom att jag tänkte hjälpa till med programmeringen men... Coop förstås! Borde finnas i varje spel.
sant sant sant! 10 poäng!
Speciellt om vi kör ett snabbare system, mycket enklare att dela på två(fyra helst egentligen :-p) och få det att bli roligt.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  dark_volvagia sön aug 17, 2008 1:34 am

gouki skrev:Hur har vi tänkt föra storyn framåt btw? Ska allt vara konversationer in game eller blire cutscenes osv? Vore coolt om vi använde serietidningsstil för att snabba på storyn på vissa ställen Razz Om vi har någon som kan rita snygga actionrutor. Så får man se karaktärerna som dom egentligen ser ut istället för sprites eller vad vi nu väljer att använda in game.
Det skulle ju jag villja göra tror jag. Beror på hur jag har med tid framöver. Men fan, sånt vill man ju ha i sitt CV Very Happy

Släpp inte tanken(vi återkommer till det när vi kommit in i projektet...)! Razz
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

*Brainstorming Empty Sv: *Brainstorming

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet