*Referenstråden
4 posters
Sida 1 av 1
*Referenstråden
Vi har just avslutat omröstningen om spelets utspelningsplats. Så nu är det dags att fylla utspelningsplatsen!
Har du några konkreta exempel på vad som passar in i världen, bilder, texter, filmer, o.s.v. kan du inspirera oss här!
Glöm inte att spelet utspelar sig i en mycket organisk fantasivärld med undersköna miljöer och starka färger.
Har du några konkreta exempel på vad som passar in i världen, bilder, texter, filmer, o.s.v. kan du inspirera oss här!
Glöm inte att spelet utspelar sig i en mycket organisk fantasivärld med undersköna miljöer och starka färger.
dark_volvagia- Admin
- Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 35
Sv: *Referenstråden
Jag visar upp lite bilder som jag ser framför mig när jag hör ordet fantasivärld+många färger
Fast mer färgglatt ^
http://www.kenart.net/index.htm ^
Hmm.. just nu står det still... Har ett par till på huvudet men de måste jag scanna tror jag
Fast mer färgglatt ^
http://www.kenart.net/index.htm ^
Hmm.. just nu står det still... Har ett par till på huvudet men de måste jag scanna tror jag
dark_volvagia- Admin
Hittade ingen bra bild, men något som borde fungera bra som inspiration skulle nog vara att läsa pettson (eller andra sven nordqvist böcker)
och lite mer mario:
och lite mer mario:
dark_volvagia- Admin
Påtal om odin sphere och rayman så kanske det borde vara häftigt med ett sidscrollande spel. På så sätt kan man ju få med både himmel och bakgrund och skapa en mycket vackrare värld... eller?
dark_volvagia- Admin
[quote]Påtal om odin sphere och rayman så kanske det borde vara häftigt med ett sidscrollande spel. På så sätt kan man ju få med både himmel och bakgrund och skapa en mycket vackrare värld... eller?
vi har redan röstat blir sometriskt rpg
manfred- Moppepojke
- Antal inlägg : 23
[quote="manfred"]
Jo det är sant, isometriskt eller topdown. Men vi nämnde aldrig sidsrcollande.Påtal om odin sphere och rayman så kanske det borde vara häftigt med ett sidscrollande spel. På så sätt kan man ju få med både himmel och bakgrund och skapa en mycket vackrare värld... eller?
dark_volvagia- Admin
Nu blev inte alla bilderna så färgfulla, men..
QauNuckShin- Kodapa
- Antal inlägg : 70
Ålder : 37
[quote="dark_volvagia"]
Exakt. Skulle det alternativet funnits skulle jag tveklöst röstat för det.manfred skrev:Jo det är sant, isometriskt eller topdown. Men vi nämnde aldrig sidsrcollande.Påtal om odin sphere och rayman så kanske det borde vara häftigt med ett sidscrollande spel. På så sätt kan man ju få med både himmel och bakgrund och skapa en mycket vackrare värld... eller?
shima- Vaniljpudding
- Antal inlägg : 9
Ålder : 33
[quote="shima"]
Vi röstar igen!
dark_volvagia skrev:Exakt. Skulle det alternativet funnits skulle jag tveklöst röstat för det.manfred skrev:Jo det är sant, isometriskt eller topdown. Men vi nämnde aldrig sidsrcollande.Påtal om odin sphere och rayman så kanske det borde vara häftigt med ett sidscrollande spel. På så sätt kan man ju få med både himmel och bakgrund och skapa en mycket vackrare värld... eller?
Vi röstar igen!
dark_volvagia- Admin
Brorsan nämnde dessa filmer som bra referenser:
Studio Ghibli helt enkelt
Studio Ghibli helt enkelt
dark_volvagia- Admin