Spelets perspektiv
5 posters
Sida 1 av 1
Hur skall kameramannens skägg se ut?
Spelets perspektiv
Gör en ny tråd för val av spelets perspektiv. Nu med extra många alternativ! Extra extra!
Tänk på att handlingen kan komma att involvera både solen och månen som centralpunkter. Vilket betyder att det skulle vara bra med ett perspektiv som tillåter att vi visar upp himmelen utan att det ser konstigt ut!
Sidscrollande:
Isometrisk:
Uppifrån:
Uppifrån:
Hittade ingen passande bild
Semi sidscrollande:
Tänk på att handlingen kan komma att involvera både solen och månen som centralpunkter. Vilket betyder att det skulle vara bra med ett perspektiv som tillåter att vi visar upp himmelen utan att det ser konstigt ut!
Sidscrollande:
Isometrisk:
Uppifrån:
Uppifrån:
Hittade ingen passande bild
Semi sidscrollande:
Senast ändrad av dark_volvagia den sön aug 03, 2008 3:10 am, ändrad totalt 4 gånger
dark_volvagia- Admin
- Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 35
Sv: Spelets perspektiv
inte ens jag kan bestämma mig nu
Det härliga med uppifrån (Zelda /Final Fantasy style) är väll att man ibland kan slänga in Semi Sidscrollande Uppifrån (SSU)(Golden Axe / Paper mario style) när man känner att det passar in utan att behöva ändra karaktärernas sprites (som i FF VI)....
Det härliga med uppifrån (Zelda /Final Fantasy style) är väll att man ibland kan slänga in Semi Sidscrollande Uppifrån (SSU)(Golden Axe / Paper mario style) när man känner att det passar in utan att behöva ändra karaktärernas sprites (som i FF VI)....
dark_volvagia- Admin
Zelda/FF-style känns bäst.
netcat- Möglig vaniljpudding
- Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-24
Håller med. Att se snett ovanifrån känns som den naturliga lösningen på ett RPG. Isometriskt perspektiv förknippar jag med lite småsunkiga västerländska rollspel. Men så kom jag att tänka på mario RPG och där känns det rätt bra.netcat skrev:Zelda/FF-style känns bäst.
Jag vill kunna rymma himmelen också, bäst fungerar ju det om man kör sidscrollande eller semi sidscrollande. Fast eftersom man kan utnyttja semisidscrollande i vissa scener om man kör Zelda/FF-style så tror jag nog att det får bli det. Tror inte det är något vidare att ha det i isometriskt perspektiv då.
dark_volvagia- Admin
Sidscrollande tycker jag. Och angående sidscrollalternativet så tycker jag att Odin Sphere är ett perfekt exempel på hur ett RPG kan göras i det perspektivet:
shima- Vaniljpudding
- Antal inlägg : 9
Ålder : 33
Kanske en passande bild för uppifrån (gta-style):
http://news.softpedia.com/images/reviews/large/gta2pc_003-large.jpg
QauNuckShin- Kodapa
- Antal inlägg : 70
Ålder : 37
Jag tycker Zelda/FF-style, det är det bästa för då kan vi blanda top-down och semi-sidscrollande på ett bra sätt.(precis som i FF VI)
Kuraudo Straifu- Vaniljpudding
- Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-07-24
Det är ju inte mario på bilden!QauNuckShin skrev:Kanske en passande bild för uppifrån (gta-style):
dark_volvagia- Admin
Röstade på sidscrollande.
Mest för att jag tänkte på detta spel och hur det byter av till semisidscrollande ibland:
Mest för att jag tänkte på detta spel och hur det byter av till semisidscrollande ibland:
dark_volvagia- Admin
Ok, ser ut som om vi kör uppifrån (zelda style) dårå.
dark_volvagia- Admin
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet