Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Förslag på utspelningsplats

+7
Spikensbror
dirtypoison
tobbA
manfred
Doomangel
shima
dark_volvagia
11 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia mån jul 21, 2008 2:45 am

Var(hur) vill vi att spelet skall utspela sig?
Ge förslag så kanske vi demokratiskt kan rösta fram ett alternativ som flest är intresserade av.
Under arbetet med det spelprojekt jag och www.brainfairies.com satt med var det enklare att börja med en plats/karaktär för att sedan utveckla storyn därifrån.

Vi hade en grym story, men desto mindre tid till att göra något.

Aja kör ett förslag:
Svensk skog/by/landsbyggd.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  shima mån jul 21, 2008 5:01 am

Jag vill gärna att det ska utspela sig i en fantasivärld med overkligt fina miljöer och vackra färger. Mycket organsikt.
shima
shima
Vaniljpudding

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 32

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Doomangel mån jul 21, 2008 6:59 am

Jag tycker att det ska utspela sig i en klassisk fantasyvärld, fast med moderna inslag.
Doomangel
Doomangel
Admin

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 08-07-20

https://loadingrpgprojekt.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 12:20 pm

det här var svårt men jag tycker att vi kan köra en modernisering av final fantasy 1 alltså många berg, mkt skog fast i lite modernare tid

med andra ord håller ja med Admin
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  tobbA mån jul 21, 2008 12:29 pm

Vi kan annars göra en fantasyvärld där allting är levande. Träd och berg och så vidare har en egen själ och vilja. Något hotar balansen i naturen och naturen vänder sig till människorna för att be om hjälp. Ett uråldrigt monster har just vaknat och sprider en sjukdom som dödar naturen, så att den skall få plats att fortplanta sig.

Alla behöver inte kunna prata med naturen. Men en karaktär kan det. Hon försöker varna de andra att något håller på att hända men ingen tror henne eftersom de flesta mest tycker att hon är ett weirdo. Utom hennes bästa vän. Så de båda bestämmer sig för att själva leta reda på orsaken till naturens oro för att sätta stopp för den.

Känns som en bra början på ett äventyr
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dirtypoison mån jul 21, 2008 3:24 pm

tobbAs idé gillar jag och går rätt lätt att knytas ihop med min handling som jag gjorde, kolla Handling forumet Smile

dirtypoison
Vaniljpudding

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 4:05 pm

jag gillar tobbas ide också och håller med om att den funkar fint till din story Very Happy
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Spikensbror mån jul 21, 2008 4:10 pm

Tobbas FTW! xD Razz
Spikensbror
Spikensbror
Moppepojke

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-07-21
Ort : Sandarne

http://www.swegrafix.net/

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 4:12 pm

snälla kan vi inte bestämma oss för tobbas ide den e juh skit nice cheers
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia mån jul 21, 2008 5:08 pm

manfred skrev:snälla kan vi inte bestämma oss för tobbas ide den e juh skit nice cheers
Vi gör en omröstning sen.

Men det verkar som om majoriteten är intresserade av fantasy av just den stil tobba beskriver. Så jag tycker vi kör omröstningen rätt snart. (På Onsdag/Torsdag?)
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia mån jul 21, 2008 5:29 pm

Litet random förslag som kanske kan vidareutvecklas:

Steampunk western med inslag av mer traditionell fantasy(mest med tanke på att man kan slänga in lite vad som helst egentligen) (bilden säger allt)
Förslag på utspelningsplats Steampunk

Exempelvis:
Huvudpersonen slår sig ned i sin gungstol ute på verandan. Stormen från dagen innan har förändrat landskapet till oigenkännlighet och han förbereder sig inför en hård arbetsdag bestående av röjning. Plötsligt upptäcker han en vit sten som böjer ut ur marken på ett udda sätt. Huvudpersonen tar en cigarr i munnen och försöker få fyr på den medan han tar sig mot den vita stenen av ren nyfikenhet, eller kanske av paranoia. Han hinner precis få fyr när han tappar cigarren på marken.
"...I helvete".
Nu när han står nära stenen liknar det inte längre en sten, utan något som mer kan liknas vid ett skelett från en drake. O.s.v.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Erratic-attic mån jul 21, 2008 5:37 pm

dark_volvagia skrev:Litet random förslag som kanske kan vidareutvecklas:

Steampunk western med inslag av mer traditionell fantasy(mest med tanke på att man kan slänga in lite vad som helst egentligen) (bilden säger allt)
Exempelvis:
Huvudpersonen slår sig ned i sin gungstol ute på verandan. Stormen från dagen innan har förändrat landskapet till oigenkännlighet och han förbereder sig inför en hård arbetsdag bestående av röjning. Plötsligt upptäcker han en vit sten som böjer ut ur marken på ett udda sätt. Huvudpersonen tar en cigarr i munnen och försöker få fyr på den medan han tar sig mot den vita stenen av ren nyfikenhet, eller kanske av paranoia. Han hinner precis få fyr när han tappar cigarren på marken.
"...I helvete".
Nu när han står nära stenen liknar det inte längre en sten, utan något som mer kan liknas vid ett skelett från en drake. O.s.v.

Mest intressanta hittils :3
Erratic-attic
Erratic-attic
Möglig vaniljpudding

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Spikensbror mån jul 21, 2008 5:57 pm

Lätt modern western. ^^
Spikensbror
Spikensbror
Moppepojke

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-07-21
Ort : Sandarne

http://www.swegrafix.net/

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia mån jul 21, 2008 6:00 pm

hå jag är så jäkla svag för western (+blues). Kul att man inte är ensam Razz
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Ranact mån jul 21, 2008 6:57 pm

Steampunk med inslag av svensk natur. Skulle vara riktigt fräckt och unikt. Små röda hus i skogen och diverse svenska väsen från svensk folktro. Näcken, Tomtar, Troll, Mörksuggor, Gloson, Vitormen och Lysgubben med mera.

Det skulle skapa en trevlig atmosfär och passar in i steampunk. Smile

Ranact
Vaniljpudding

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Spikensbror mån jul 21, 2008 6:59 pm

Ranact skrev:Steampunk med inslag av svensk natur. Skulle vara riktigt fräckt och unikt. Små röda hus i skogen och diverse svenska väsen från svensk folktro. Näcken, Tomtar, Troll, Mörksuggor, Gloson, Vitormen och Lysgubben med mera.

Det skulle skapa en trevlig atmosfär och passar in i steampunk. Smile

Det är ett måste. Ett annat måste är en Easter Egg Trädgårds tomte. Smile
Spikensbror
Spikensbror
Moppepojke

Antal inlägg : 25
Registreringsdatum : 08-07-21
Ort : Sandarne

http://www.swegrafix.net/

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia mån jul 21, 2008 7:44 pm

Ranact skrev:Steampunk med inslag av svensk natur.
Låter som en väldigt intressant idé faktiskt. Svensk natur är ju väldigt passande med loading (eftersom det är svenskt). På något sätt kommer tekniken in där med steampunk (forum = datorer och spel).

Tomtar är ju egentligen också väldigt bra utgångspunkter. Från början var de ju faktiskt rätt otäcka "varelser" som man inte ville reta upp. (numera är ju tomtar däremot rätt snälla, så jag tror man får döpa om dem men behålla ursprungskonceptet)
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  tobbA mån jul 21, 2008 9:54 pm

Kul att ni gillar min idé Smile

Steampunk skulle ju gå att sammanföra med det. Människorna är så upptagna av att bygga nya och bättre maskiner att de glömmer bort att lyssna på träden. Bara en flicka kan höra dem och alla andra tycker hon är rätt konstig. En dag när träden ber om hjälp så är hon den enda som lyssnar.

Med risk för en del 'rädda naturen'-moralkakor

Man skulle kunna tänka sig en steampunkvärld där naturen spelar väldigt liten del i människans tillvaro, kanske rent av trycks undan av mekaniken, men den är fortfarande besjälad och nu när den ber mänskligheten om hjälp är det knappt någon som lyssnar

Det till och med finns riktiga älvor i skogarna. Det är bara det att ingen ens bryr sig om att se efter. "Skogen, det är ju bara träd," säger folk när huvudpersonen ber någon av dem att följa med. På så vis skulle man kunna skapa en fantasivärld som till en början bara är hennes egen. Men i takt med att spelet fortsätter skulle hennes fantasivärld ute i naturen kunna smälta ihop med den gråa steampunkvärlden som resten av mänskligheten lever i. Människor och fantasifolk möts för första gången på århundraden

Men även till en början när människorna till slut blir medvetna om naturens problem så tänker de, "Äh, det rör ju inte oss," tills den dag då monstrets yngel faktiskt börjar terorisera deras städer. Då tvingas de att handla

Man skulle även kunna basera det på svensk mytologi som Ranact sade. Älvor, troll och tomtar och så vidare tycker jag låter bra. När jag hör Steam Punk tänker jag mig dock öknar och western ungefär. Men man kanske kan kombinera det växtlighetstomma människolandet med det frodiga landet där naturväsendena håller till...
tobbA
tobbA
Poeten

Antal inlägg : 79
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Eklund mån jul 21, 2008 10:02 pm

shima skrev:Jag vill gärna att det ska utspela sig i en fantasivärld med overkligt fina miljöer och vackra färger. Mycket organsikt.
This.
Eklund
Eklund
Vaniljpudding

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 08-07-20
Ort : Borås

http://www.myspace.com/mysfaktor

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 11:08 pm

kan vi inte sätta en deadline på "utspelningsplats ideér" och rösta så vi som jobbar med handling kan börja fundera lite
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Erratic-attic mån jul 21, 2008 11:15 pm

En deadline plus röstning låter som en bra idé. Det skulle nog driva projektet framåt en aning.
Erratic-attic
Erratic-attic
Möglig vaniljpudding

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  manfred mån jul 21, 2008 11:20 pm

dark_volga lr vad han heter tycker också att vi ska köra en röstning han tycker onsdag/torsdag så vi kan väl säga torsdag lr kan inte admin lr vem som nu håller i det hela bestämma det nu??
manfred
manfred
Moppepojke

Antal inlägg : 23
Registreringsdatum : 08-07-21

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia tis jul 22, 2008 12:49 am

tobbA skrev:Steampunk skulle ju gå att sammanföra med det. Människorna är så upptagna av att bygga nya och bättre maskiner att de glömmer bort att lyssna på träden. Bara en flicka kan höra dem och alla andra tycker hon är rätt konstig. En dag när träden ber om hjälp så är hon den enda som lyssnar.
Kombinationen gillar jag, dels för att det lät demokratiskt, men också för att kombinationen vissa delar underskön natur och vissa delar grå mekanik. Det blir på ett bra sätt starka kontraster mot varandra.

Tomtar och andra svenska fabeldjur är också intressanta att blanda in i smeten. Plötsligt har vi en stor gryta som går att fylla med många olika idéer (både coola robotar, grymma drakar, undersköna féer, och små äckliga tomtar). Trots variationen, så kan konceptet hålla utan att bli för rörigt.

me like.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia tis jul 22, 2008 12:54 am

manfred skrev:dark_volga lr vad han heter
VOLVAGIA!!!! V O L V A G....
Äsch
Förslag på utspelningsplats Linkvsvolvagia_2
sådär

manfred skrev:onsdag/torsdag
Sa mest onsdag/torsdag för att alla med idéer skulle hinna hitta hit till projektsidan och ge dem en chans att skriva ner dem. Samtidigt vet man ju att många är otåliga, så för mig lät onsdag/torsdag ungefär lagom. Vill ni skynda på det så får väll vem som nu bestämmer avgöra det.


Senast ändrad av dark_volvagia den ons jul 23, 2008 7:20 pm, ändrad totalt 2 gånger
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  QauNuckShin tis jul 22, 2008 12:58 am

Under tiden tycker jag att folk kan upprepa sina förslag i min "Ingen diskussion"-tråd, så att man har en enkel referenslista över nuvarande förslag. Folk kan ju editera och uppdatera sina förslag där såsmåningom.
QauNuckShin
QauNuckShin
Kodapa

Antal inlägg : 70
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 37
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Förslag på utspelningsplats Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet