Loadings RPG-projekt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Förslag på utspelningsplats

+7
Spikensbror
dirtypoison
tobbA
manfred
Doomangel
shima
dark_volvagia
11 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Förslag på utspelningsplats - Sida 2 Empty Sv: Förslag på utspelningsplats

Inlägg  dark_volvagia ons jul 23, 2008 7:19 pm

kanske skall posta upp det här också:

70-80 tals gangster miljö (tänk allt från miami vice, The Persuaders till GTA). Och blanda in magi också för att få det mer traditionellt rollspelsaktigt. Resultat lär bli någon blandning mellan (rent atmosfäriskt alltså) GTA, X-men och Midgar i Final fantasy VII.

Exempel(för att få tankarna i rullning):
Dendy Westwood skrek något svårtolkat med irländskt brytning. Jag vände mig om i sängen och försökte somna om, hon brukade skrika på det där viset. Men idag lät hon något mer mörk i rösten än vanligt, lite som en ko eller något. Jag la kudden över huvudet när ännu ett billarm drog igång. Vad i helsike? Stadskupp? Jag visste att jag kanske borde gå till fönstret för att kolla läget. Fast egentligen, hur ofta hände det något i det här kvarteret överhuvudtaget? Jag slog upp ögonen, huvudvärken slog till strax efteråt. Kan jag ha hört rätt? Dendy lät inte alls som Dendy, snarare som en enorm tjur på steorider. Ett fräsande ljud fyllde lägenheten och jag kände att det var dags att börja röra på mig.

Hå, inte varje dag man får sin bil tillplattad så här på morgonkvisten. Jag funderade på vad jag just sett ett tag. Sedan grep paniken tag i mig. tillplattad? Jag hängde ut huvudet genom fönstret, först möttes min blick av förkolnade kroppar. Sedan en lång svans. En elefant? En dinosaurie? Kanske en drake rent av, elefanter har väll knappt svans? Jag kastade mig ner i sängen igen. Sjuka dröm.

Ungefär vid tolvtiden hade kvarteret insett att det inte alls var någon dröm, bilar köade för att ta sig därifrån. Jag laddade min gammla Smith and Wesson revolver med .44:or. Funderade på vart jag skulle ta vägen. Gubbarna brukade ha roligt åt att jag tyckte om henne, Jenna. Kvarterets mest kända hora. Förmodligen hade gubbarna druckit sin sista öl och var vid det här laget redan sönderbrända. Kanske borde jag ta med henne och sedan sticka? Början på ett nytt liv, ett perfekt tillfälle. Jag log mot mig själv i spegeln. Jag gillade situationen en aning.
dark_volvagia
dark_volvagia
Admin

Antal inlägg : 163
Registreringsdatum : 08-07-21
Ålder : 34

Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet